Klokka 19:00 onsdag 15. februar 2017 arrangerer vi en ny temakveld. Denne gangen skal vi se litt nærmere på møtet mellom samer som flyttet gjennom bygdene og de som kom sørfra for å slå seg ned som fastboende og drive med jordbruk. Første post på programmet er en dokumentarfilm som varer ca 40 minutter. Den er laget av Kurt Magne Stormo og har tittelen "Kystsamene: Svensksamenes vandringer i Nordre Norland og Troms". Kurt vil være til stede og innlede om filmen.

CoverSvensksameneoNorsk

Etter at vi har sett Kurt sin film og har tatt en liten beinstrekk viser vi filmen "Nybyggere i Sameland". Dette er en dokumentarfilm laget av Rønning Tollefsen i 1988. Den varer 30 minutter.

Årsmøte og Temakveld 2017

Det hele foregår i Istindportalen i Blackbox. Arrangementet er et samarbeid mellom Målselv Historielag og Målselv Bibliotek. Gratis inngang.